niedziela, 2 września 2012

Muffinki cappucinno z czekoladą na dwa sposoby ;)

Dziś upichcimy muffinki cappuccino z czekoladą ale jeżeli ktoś nie przepada za cappuccinno to od razu mówię że można pominąć wlanie kawy !!!
Ja tak czasami robię więc z tym nie ma problemu ;)

Muffinki cappuccino

składniki suche:
  • 1 i 3/4 szkl. mąki

  • 3/4 szkl. cukru (dałam cukier trzcinowy)
  • 1 i 1/2 łyżeczka proszku do pieczenia
  • składniki mokre:

    • 100 g roztopionego masła 
    • 1 jajko 
    • 1/2 szkl. mleka 
    • 2-3 łyżeczki kawy rozpuszczanej, rozpuszczone w 2 łyżkach gorącej wody 
    • 12 kostek mlecznej czekolady (po jednej do każdej muffinki)
    • opcjonalnie polewa - można,ale nie trzeba :)
    Mieszamy zgodnie ze sztuką: suche składniki osobno, mokre osobno. Następnie mieszamy razem, szybko i tylko do połączenia składników. Do papilotek włożonych do foremki na muffinki nalewamy ciasto do mniej więcej połowy, wkładamy jedną kostkę czekolady i przykrywamy drugą porcją ciasta. Pieczemy 20-25 min. w temp. 180 st.
    Zdobimy zgodnie z upodobaniem.
     
    Ja zrobiłam krem maślany i zrobiłam tak zwane stożki ;P









     

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz