środa, 12 września 2012

Blok czekoladowy

Ja osobiście sama je robiłam i wyszło na prawdę pyszne ;)

Składniki

  • 250 g masła*
  • 500 g mleka w proszku
  • 1/2 szklanki wody
  • 1,5 szklanki cukru lub cukru pudru
  • 6 łyżek kakao
  • ok. 450 g herbatników
  • garść orzechów i rodzynek
Rozpuszczanie masła w rondelku
Krok 1.
Do rondelka wlewam wodę i wrzucam masło, podgrzewam aż masło się roztopi. Wtedy dodaję cukier i mieszam, aż cukier się roztopi.
Rozpuszczanie masła w rondelku
Krok 2.
Dodaję kakao, mieszam a potem odstawiam by masa przestygła.
Pokruszone ciastka na blok
Krok 3.
Herbatniki przekładam do woreczka (kilka odkładam na bok) i za pomocą tłuczka rozgniatam na drobno. Połowę takich pokruszonych herbatników wkładam do miski.
Pokruszone ciastka na blok z kakao
Krok 4.
Dodaję masę kakaową (może być ciepła) i mleko w proszku. Miksuję za pomocą miksera.
Masa ba blok czekoladowy
Krok 5.
Dodaję resztę ciastek, bakalie i mieszam łyżką (masa dość gęsta).
Masa ba blok czekoladowy
Krok 6.
Formę wykładam papierem do pieczenia, kładę masę. Najpierw kładę troszkę i dociskam, a potem dokładam resztę.
Masa ba blok czekoladowy
Krok 7.
Ważne by masę dobrze docisnąć!
Wciskam jeszcze kilka herbatników, tych co zostawiłam sobie na początku, tak pod skosem (dla ładnego wzoru).
Dociskam z wierzchu i wkładam do lodówki na przynajmniej 2 godziny.
Schłodzony blok czekoladowy
Krok 8.
Wyjmuję z formy, zdejmuję papier i kroję blok czekoladowy na kawałki :) smacznego

!

Ogólnie przepis zaczerpnęłam z kotlet.tv ale sama robiłam i wyszło pyszniutkie i podobne jak im ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz