piątek, 22 lutego 2013

Co zrobić aby biszkopt nie opadł?

 Co zrobić aby nasz biszkopt nie opadł?
Z tym problemem już się spotkałam gdy po raz pierwszy piekłam biszkopt. Postanowiłam że wstawię tu kilka porad co zrobić aby nasze ciasto nadal było wysokie takie jak powinno być ;)
Ale nawet jak wam ten biszkopt opadnie to się nie martwcie bo i tak jest dobre ;) Mi ostatnio opadł(robiłam go po raz pierwszy) ale i tak go przełożyłam i zjedli w mgnieniu oka ;)
Tu macie link do poprzedniego wpisu, ciasto z biszkoptem który mi opadł;P
http://mniamimniami.blogspot.com/2013/02/wasny-przepis-na-ciasto-z-biszkoptem.html

PORADY:
  • Gdy pieczemy biszkopt nie smarujemy brzegów tortownicy tłuszczem, ponieważ tłuszcz zmniejsza przyczepność ciasta do formy i ciasto tak dobrze nie wyrośnie - a po upieczeniu opadnie. 
  • Na spód tortownicy dajemy papier. Ja zawsze na papierze zapinam obręcz tortownicy, a pozostały papier delikatnie obrywam  - dzięki temu odpada przycinanie odpowiedniego krążka papieru i używania tłuszczu.
  • Nie wyciągać od razu z piekarnika
  • Gdy biszkopt się upiecze, po wyjęciu z piekarnika należy go rzucić w formie na podłogę z wysokości 50 cm, wówczas ciasto nie opadnie.
  • Do całkowitego wystudzenia biszkopt powinien zostać w wyłączonym piekarniku, przy uchylonych drzwiczkach.
  • Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz