piątek, 31 sierpnia 2012

Magdalenki tradycyjne i kakaowe

Witam na moim blogu ;)
Dziś chcę wam pokazać jak w moim wykonaniu wyglądają Magdalenki. Wczoraj na zakupach z mamą kupiłam moją pierwszą formę do tego typu ciastek więc jest to mój debiut ;P
Od razu wspomnę że kupiłam trzy formy: jedną do Magdalenek i dwie do muffinek (jedną do dużych a drugą do małych)
Ja osobiście staram się trochę modyfikować przepisy jeżeli jest to tylko możliwe. Staram się aby w moich wypiekach było coś wyjątkowego lub po prostu innego niż jest z zasady.
Magdalenki też zrobiłam trochę inaczej ponieważ zrobiłam trzy warianty smakowe: kakaowe, zwykłe z skórką z cytryny i  typowo waniliowe ;)
Mam nadzieje że spodobają wam się moje Magdalenki i też spróbujecie je wykonać.
Jest to świetna opcja na odwiedziny kogoś znajomego lub do książki w deszczowy dzień ;)
MAGDALENKI:

Składniki:
-2 jajka
-80 g mąki pszennej
-80 g drobnego cukru
-80 g masła
-skórka otarta z małej cytryny lub pomarańczy
-kakao
-aromat waniliowy
-cukier waniliowy

Masło rozpuszczamy. Mąkę przesiewamy. Do jajek dodajemy cukier i ubijamy całość na puszystą masę. Podobnie jak przy biszkopcie, powinno to trwać kilka minut. Dodajemy stopniowo mąkę i skórkę (zamiast skórki można kakao lub cukier waniliowy), mieszamy, a następnie wlewamy rozpuszczone masło i mieszamy wszystko jeszcze raz.
Masę wylewamy do foremek (jeśli są metalowe należy je uprzednio posmarować masłem i wysypać mąką) wypełniając je mniej więcej w 2/3. Pieczemy w temperaturze 190°C przez około 8-10 minut. Najlepsze świeże, prosto z piekarnika. Polecam :)) PS: Jeżeli robicie z kakao to sypcie go bardzo mało, wręcz 2 szczypty !!!! Bo się nie upieką !!!!
~~SMACZNEGO ~~






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz