poniedziałek, 14 października 2013

Rafaello

Przepis ze strony :
http://goodfood.bloog.pl/id,338209363,title,Rafaello-na-krakersach,index.html?smoybbtticaid=6117bb


Znów zanim zrobiłam zdjęcia to już go nie było :(
Następnym razem będę od razu pstrykała zdjęcia :P

Składniki na blachę 20x30:
  • 2 paczki krakersów solonych
  • 3 budynie śmietankowe bądź waniliowe bez cukru (takie w proszku)
  • 25 dag masła bądź margaryny (ja użyłam Kasi)
  • 10 dag + 4 łyżki wiórków kokosowych
  • 1 żółtko
  • 1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 l mleka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 cukier waniliowy
Przygotowanie:
Formę do ciasta wykładamy folią aluminiową i układamy w niej warstwę krakersów. Następnie gotujemy 700 ml mleka, a do reszty dodajemy budynie, cukier, cukier waniliowy i mąkę. Dokładnie mieszamy (ja mieszałam za pomocą miksera). Do gotującego się mleka wlewamy powoli, cały czas mieszając, mleko z budyniami, cukrem i mąką. Trzymamy na wolnym ogniu, aż budyń się zagotuje (pamiętamy o ciągłym mieszaniu). Odstawiamy do całkowitego wystygnięcia. Miękkie masło ucieramy z żółtkiem i dodajemy do niego porcjami ostudzony budyń, a na koniec wiórki kokosowe (10 dag). Wykładamy 1/3 kremu na krakersy, a potem znów układamy krakersy. Najlepiej, aby wyszły 3 warstwy krakersów i 3 warstwy kremu. Prażymy na suchej patelni 4 łyżki wiórków kokosowych. Gdy ostygną, mieszamy je z 4 pokruszonymi krakersami i posypujemy wierzch ciasta. Rafaello chłodzimy w lodówce około 6 godzin. Najlepiej zrobić to ciasto wieczorem i zostawić w lodówce na całą noc, wtedy lepiej się kroi.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz