czwartek, 15 listopada 2012

Placki z gotowanych ziemniaków

Jest to przepis który mnia zaintrygował...Nigdy o czymś takim nie słyszałam na na pewno nie jadłam ;)
Placki ziemniaczane z startych ziemniaków, tak. Ale z gotowanych nie ;PP
Składniki : 
  • 1/2 kg ziemniaków
  • 15 dag mąki
  • 3-4 jaja ( dałam 3 )
  • 1 szklanka mleka
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia
Ziemniaki  gotujemy w mundurkach, studzimy i obieramy. Przepuszczamy przez praskę lub maszynkę do mięsa. Do masy ziemniaczanej dodajemy pozostałe składniki. Mieszamy na gładką masę. Jeśli masa będzie za gęsta można dodać więcej mleka. Ja nie dodawałam. Masę nakładamy chochelką na rozgrzaną patelnie z niewielką ilością oleju. Smażymy z obu stron na złoty kolor. 
Naleśniki można podać z sosem pomidorowym, pieczonymi pieczarkami lub innymi dodatkami wedle gustu.

naleśniki z gotowanych ziemniaków

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz